...houdt zich bezig met internet en social media vanuit een heel eenvoudige filosofie: Korte lijnen is fijner werken is sneller resultaat. Gewoon lekker praktisch en persoonlijk. U kent uw markt en ik weet veel van marketing en communicatie. Een goede match.
Latest entries

Hoe SMART ben jij?

Balans opmaken… Zo tegen het einde van het jaar voelen velen van ons de behoefte om de balans op te maken van het afgelopen jaar. We worden overstelpt met terugblikken en analyses. Soms interessant, soms, wat mij betreft, verspilde moeite. Persoonlijk vind ik het ook best leuk om terug te kijken en me te realiseren...

‘Schoenmaker blijf bij je leest?’

Lees en bepaal zelf… ‘Schoenmaker blijf bij je leest. Doe (nog) beter wat je kan. Vertel het je klanten en vraag je klanten of ze dat herkennen. Een klant waarmee wordt gecommuniceerd, is eerder een tevreden klant. Een tevreden klant wordt een ambassadeur en dat is een fantastisch middel voor je toekomstige omzet.’ Een stukje...

“Geld ligt op straat!”

Wie kent deze uitdrukking niet. Tegenwoordig lijkt echter niets meer zo makkelijk als vroeger. We hebben het gevoel dat we er heel hard naar moeten zoeken. Herkent u dit? En wie herkent niet de ‘zonder-er-bij-na-te-denken’ vragen als “Waar staan mijn rode schoenen?” “Waar staat de pindakaas?” Vaak krijgen we dan als antwoord: “Recht voor je...

Interacteren met fans op Facebook blijkt lastig… of toch niet?

Reacties en ‘likes’ zijn ontzettend belangrijk! De afgelopen week heb ik een behoorlijk aantal fanpages bezocht op Facebook. Ik ben altijd benieuwd wat bedrijven communiceren via dit platform. Wat eigenlijk direct opvalt is dat zo veel bedrijven Facebook niet optimaal benutten. Wat gaat er dan niet goed? De belangrijkste zijn: Er wordt vooral gezonden. Er...

Nu ook promoties en wedstrijden mogelijk in de tijdlijn van een fanpage!

Geweldig nieuws is dit! Aanpassing voorwaarden voor een fanpage op Facebook Mochten we voorheen geen wedstrijden, promoties, lotingen en dergelijke in de tijdlijn van onze fanpage plaatsen, dat is nu verleden tijd! Facebook heeft de voorwaarden hiervoor aangepast. Dit maakt het veel eenvoudiger en makkelijker om betrokkenheid te creëren bij uw pubiek. Je mag dus...

Meer aandacht betekent meer omzet!

Elke horeca ondernemer of –manager weet dat meer aandacht resulteert in trouwe gasten en als gevolg daarvan weer leidt tot meer omzet. Alles draait om die geweldige ervaring In de horeca draait alles om het creëren van een geweldige ervaring voor je gasten. Of het nu gaat om een sterren restaurant of een lokale brasserie....

Al bijna een klassieker

De verschillende sociale media… Misschien overbodig te melden, maar we communiceren ongelofelijk veel via sociale media. Voor velen een dagelijks activiteit, voor anderen nog redelijk onontgonnen gebied. Maar zelfs voor een redelijk doorgewinterde social media gebruiker is onderstaand lijstje nog altijd handig. Dus hierbij, toch nog even op een rij. Wat communiceer ik via welke...

Hoezo het ‘nieuwe’ werken?

Hoe vaak ik dat tegenwoordig niet tegenkom. Het ‘nieuwe’ werken, het ‘nieuwe’ verkopen en zelfs de ‘nieuwe’ werkelijkheid. Soms word ik wel een beetje moe van dat woordje ‘nieuw’. Want laten we eerlijk zijn, wat is er nu echt nieuw? Ik las bijvoorbeeld vorige week in een magazine de kop: “Het nieuwe verkopen – Focus...

‘Het “ouderwetse” marketinginstrument dat je bedrijf meer winstgevend maakt’

… dat is de titel van een artikel op my.copyblogger.com. Een titel die mij direct triggert. Het eerste waar de meeste mensen hierbij direct aan denken zijn blogs en social media. SEO hoor je tegenwoordig ook heel vaak. En diegene die de online ontwikkelingen redelijk volgen denken wellicht aan Vine, een trendy nieuw social platform...

No guts, no glory!

Iedereen kent het. Je moet iets doen, maar je voelt weerstand. Wat is dat toch dat je weerhoudt om dat te doen wat je wilt, maar niet echt durft? Een paniekgevoel, angst. Maar waarom? Je bent goed in je vak, je weet van de hoed en de rand en toch ben je nerveus, ga je...

Een gemiste kans?

Regelmatig ga ik naar netwerkbijeenkomsten. Niet dat ik daar nu direct veel business uit haal, maar het is een goede manier om gewoon leuke ondernemende mensen uit de regio te ontmoeten. Zo ook deze keer. Einde van de week, op een van de weinige mooie dagen in juni, bij een prachtige locatie in het park...

Is het tijdperk van tijdschriften voorbij?

Zijn tijdschriften aan het einde van hun levenscyclus? De berichtgeving rondom magazines is beslist niet positief. Het Oplage instituut rapporteert elk kwartaal de oplage cijfers van onze geprinte media. Wederom is de trend grotendeels dalend. Tijdschriften, die decennialang als ‘onaantastbaar’ werden gezien, staan zwaar onder druk. Betekent dit dat we geen tijdschriften meer lezen om...